Gasiti cuvintele care contin diftongii triftongii si hiat din poezia sfarsit de toamna de vasile alecsandri

Oaspetii caselor noastre, cocostarci si randunele,

Parasit-au a lor cuiburi s-au fugit de zile rele;

Cardurile de cucoare, insirandu-se-n lung zbor,

Pribegit-au urmarite de al nostru jalnic dor.



Vesela verde campie acu-i trista, vestezita,

Lunca, batuta de bruma, acum pare ruginita;

Frunzele-i cad, zbor in aer, si de crengi se dezlipesc

Ca frumoasele iluzii dintr-un suflet omenesc.



Din tuspatru parti a lumei se ridica-nalt pe ceruri,

Ca balauri din poveste, nouri negre plini de geruri

Soarele iubit s-ascunde, iar pe sub grozavii nori

Trece-un card de corbi iernatici prin vazduh croncanitori.



Ziua scade; iarna vine, vine pe crivat calare!

Vantul suiera prin hornuri raspandind infiorare.


Boii rag, caii rancheaza, cainii latra la un loc,

Omul, trist, cade pe ganduri si s-apropie de foc.


2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-06T17:05:28+02:00
Diftongi=oaspetii,noastre,parasita-au,cuiburi,s-au,cucoare,frunzele-i,iluzii,lumei,soarele,iubit,grozavii,iernatici,ziua,iarna,suiera,boii,caii,cainii,s-apropie
2014-11-06T17:21:19+02:00
diftongi=oaspetii  ,noastre,parasita-au,cuiburi,s-au,cucoare,frunzele-i,iluzii,lumei,soarele   ,iubit,grozavii,iernatici,ziua,iarna,suiera,boii,caii,cainii,s-apropie
4 4 4