Răspunsuri

2014-11-06T16:52:52+02:00
Poate a metanului>? 
Metanul este un gaz incolor, inodor, mai ușor decît aerul. Este foarte puțin solubil în apă (sub 1%), dar solubil în alcool și eter. Arde cu flacără puțin luminoasă, cu degajare mare de caldură (8560kcal/m3). Amestecul de metan și oxigen (sau metan și aer) explodează în prezența unei scântei. Așa se explică exploziile care se produc uneori în minele de cărbuni, unde se găsesc cantități însemnate de metan sub formă de gaz grizzu. Acesta are o comportare deosebită față de celelalte hidrocarburi, datorita faptului că legătura covalentă existentă în moleculă este foarte stabilă, iar acest fapt influențează comportamnetul său chimic. Prin arderea completă a metanului cu cantități insuficiente de aer, în instalații speciale, se obține „negrul de fum”—o sursă importantă pentru sintezele chimice (în special cele pentru fabricarea cauciucului). Prin trecerea metanului împreună cu vapori de apă peste catalizatori de aluminiu la o temperatură de circa 850 °C se obține un amestec de oxid de carbon și hidrogen care poate fi folosit drept „gaz de sinteză”:
Multumesc, dar la exercitiu imi cere nitrarea etanului.
mmm. ok! scuze atunci)
Nicio problema. Multumesc oricum:)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-06T16:59:41+02:00
Nitrarea etanului ere loc exact ca alte nitrari, in prezenta de acid sulfuric care joaca rol de catalizator... se obține nitroetan, CH₃CH₂NO₂
amestecuri nu se obtin evident ca daca se nitreaza la celalt carbon, se obtine aceeasi substanta...bafta !!!
Ecuatiile reactiilor le scrii tu singur cred, ca nui complicat, bafta !!! ;)
Da, ma descurc. Multumesc mult:)
apropo, nu este neaparat acis sulfuric ca catalizator ca merge si fara cu acid azotic concentrat...
Ok:)