Buna!!! Imi puteti spune si mie...la niste exercitii raspunsul??:D

a)solutia ecuatiei x+1/4=1,5 este numarul rational...??

b)Rezolvand ecuatia 2x-3/2=2,5-2x obtinem solutia naturala...??

Adevarat sau fals: a) 3 este solutia a ecuatiei (2x-1)/5 = 2

b) Ecuatia 4x + 2,25=25/4 are solutia in multimea A={0,12} A sau F

c) Exista ecuatii care au solutii numere rationale nenaturale. A sau F. Mersi !!Am nevoie pana maine!!!:((

2

Răspunsuri

2014-03-04T20:15:14+02:00
A) DA, este nr rational
b)Da ,  obtinem numar natural
b)Fals
c)fals
Sper  sa fie bine
3 3 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-04T20:28:48+02:00
A) x+1/4=15/10 aducem la acelasi numitor care este 20
20x+5=30 ⇒ 20x=25 x=25/20=5/4
b)4x=2,5+3/2=2,5+1,5=4 ⇒ x=1
3 nu este solutie a ecuatiei date, inlocuim pe x cu 3 si obtinem 6-1/5=2 (fals)
fals, solutia ecuatiei nu este in multimea {0,12}
exista ecuatii cu solutii numere rationale
8 3 8