Răspunsuri

2014-11-05T21:21:22+02:00
- specie a genului liric, specifica literaturii populare, in care sunt exprimate sentimentele puternice ale eului liric, precum jalea, tristetea, dragostea, regretul, suferinta etc.
- are caracter popular, oral, colectiv, sincretic, traditional, anonim
-interpretata cu ajutorul cantecului
-doinele pot fi de dor, de jale, haiducesti, de intrainare 
-are rima, versuri scurte, ritm trohaic, refren, diminutive
-are antiteze
SPER CA TI-AM FOST DE FOLOS
e bun
??
m-am corectat
NUuuu e corectttt
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-05T21:28:04+02:00
Doina - specie a genului liric, specifica literaturii populare, in care sunt exprimate sentimentele puternice ale eului liric, precum jalea, tristetea, dragostea, dorul, regretul, suferinta etc.
- are caracter popular, oral, colectiv, sincretic, traditional, anonim
- doinele sunt interpretate cu ajutorul cantecului
- doinele pot fi, in functie de sentimentele pe care le transmit, de jale, de dor, de catanie, haiducesti, de instrainare
- sunt prezente elemente ale muzicalitatii( rima, versuri scurte, ritm trohaic, cadenta versurilor, refren, diminutive)
- este prezenta comuniunea omului cu natura, totul sta sub semnul canfesiunii
- sunt valorificate antiteze
nuuuu e coreectttt
e corect
am luat din memoratorul de limba romana
:)
Eu am avut in vedere de altcevaaa