Analizati-mi si mie cuvintele ingrosate :

a) Soarele sclipitor a incalzit pamantul .
b) Mersesera cu autobuzul scolii .
c) Pupaza cantase ca sa trezeasca satul .
d) M-am suparat pe Nica si nu i-am vorbit toata ziua .

A.

soarele =.........................
sclipitor =........................
a incalzit =........................
pamantul =.......................

B.

mersesera =.....................
cu autobuzul =.........................
scolii =..........................

C.

pupaza =........................
cantase =.......................
satul =............................

D.

am suparat =......................
pe Nica =
............................
am vorbit =........................
toata ziua =........................

Am nevoie pana maine !!!

2

Răspunsuri

2014-03-04T19:55:26+02:00
Soarele=subiect,genul masculin,nr.singular,pers.a3a;
sclipitor=adjectiv,genul masculin,nr.singular;
a incalzit=verb,genul masculin,nr.singular, timpul trecut;
pamantul=atribut,genul neutru,nr.singular,pers.a3a;
mersesera=verb,genul masculin,nr.singular,pers.a3a;
cu autobuzul=subiect,genul neutru,nr.singular,pers.a3a;
scolii=atribut,genul feminin,nr.singular,pers.a3a;
cantase=verb,genul feminin,pers.a3a,nr.singular,timpul trecut;
pupaza=subiect,genul feminin,pers.a3a,nr.singular;
satul=atribut,pers.a3a,genul neutru,nr.singular;
am suparat=verb,genul masculin,nr.singular,pers.1,timpul trecut;
pe nica=subiect,genul masculin,nr.singular;
am vorbit=verb,timpul trecut,nr.singular,pers.a2a;
toata ziua=complement,genul feminin,nr.singular.
sper ca te-am ajutat! cel mai bun?
cine spune!
Gata !
Hai sa terminam cu cearta
Te rog eu mutl!
si eu vreau la fel.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-04T19:58:07+02:00
Soarele=subiect, subst. com. sim, masc, sg, N
sclipitor= atr.adij., adj, propriu-zis, variabil cu 4f.f., se ac. in gen, nr si caz cu subst. det. soarele ( masc, sg, N)
a incalzit= PV, verb pred., conj. a IV-a, mod ind, timp perf. comp.pers. a III-a sg.
pamantul= CD, subst.com.sim, masc, sg,, Ac +art.hot. ,,l'

mersesera=PV, verb predicativ, conj. a III-a, ind., mai-mult- ca -perfectul, pers. a III-a, pl.
cu autobuzul=Ci, subst. com.sim. sg, masc, Ac, art.hot ,,l'' +prep. sim. ,,cu''
scolii=Atr.subt.gen, subst.com.sim. sg, fem, G, art.hot. ,,i''
pupaza=SB, subst.com.sim, sg, fem, N, art.hot.,,a''
cantase=PV, verb predicativ, conj. a I-a, ind, mai-mult-ca-perfectul, pers. a III-a sg
satul=Cd, subst.com.sim, sg, neutru, Ac, art.hot. ,,l''
am suparat=PV, verb predicativ, conj. I, ind, mai-mult-ca-perfectul, pers. I, sg
pe Nica= CD, subst. propriu.sim. sg. masc, Ac, +prep.sim ,,pe''
am vorbit=PV, verb predicativ, conj a IV-a, ind, perf.comp, pers. I, sg
ziua=CCT, subst.com.sim. sg. fem. Ac art. hot. ,,a''
toata= Atr.adj, ,adj. pronominal, nehotarat, se ac in gen nr si caz cu subst. det,, ziua'' (sg, fem, Ac)

2 5 2