VA ROG SA MA AJUTATI LA ACEASTA PROBLEMA: Trei autobuze pleaca in acelasi timp dintr-o statie .Unul revine in statie din 2 in 2 ore,al doilea din 3 in 3 ore, iar al treilea din 8 in 8 ore.Dupa cate ore se intalnesc din nou in statie cele trei autobuze ? Multumesc !!!

2

Răspunsuri

2014-11-05T20:48:29+02:00
Cmmmc al numerelor 2, 3, 8 este :
[ 2, 3, 8 ] = 2^3 x 3^1 = 8 x 3 = 24

2 = 2^1
3 = 3^1
8 = 2^3

R : 24 ore
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-05T20:48:34+02:00
-pentru a afla dupa cate ore se intalnesc cele trei autobuze trebuie sa scrii multiplii lui 2,3 si 8
-primul multiplu comul al celor 3 autobuze reprezinta numarul de ore dupa care se intalnesc
M2={2,4,6,8,10,12,14,16,18,20,22,24,...}
M3={3,6,9,12,15,18,21,24,..}
M8={8,16,24,..}
cele 3 autobuze se reintalnesc dupa 24 de ore