1. Despărțiți fraza de mai jos în propoziții și precizați felul acestora după rolul în frază,după alcătuire,după aspect și după scopul comunicării.
"Când s-a născut fratele meu mai mic.pe care toți îl iubeam,tata a hotărât să ne mutăm într-un apartament mai mare,pentru că suntem o familie numeroasă și nu putem sta doar în două camere." și să îmi spuneți care este propoziție principală și care este secundară. :)

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-05T20:00:25+02:00
Cand s-a nascut fratele meu mai mic1/, (pe care) toti il iubim 2/,tata a hotarat 3/(sa) ne mutam intr-un apartament mai mare 4/, (pentru ca) suntem o familie numeroasa 5/(si) nu putem sta doar in doua camere  6/

Avem 6 predicate deci 6 propozitii (cele subliniate=predicate)

1-Propozitie temporala - se observa de la ''cand'' 

2-Propozitie atributiva - e introdusa prin pronumele relativa ''care'' 

3-Propozitie principala

4-Propozitie completiva directa - Ce a hotarat ? sa ne mutam.......

5--Propozitie cauzala - arata cauza pentru care s-au mutat si e introdusa prin ''pentru ca''

6-Propozitie cauzala - e in raport de coordonare cu 5  prin conjunctia ''si''
37 4 37
2014-11-05T20:14:42+02:00
Cind s-a nascut fratele meu mai mic. 
pe care toti il iubeam
tata a hotarit sa ne mutam intr-un apartament mai mare
pentru ca suntem o familie numeroasa si nu putem sa stam in 2 camere
tata a hotarit..... e propozitie principala.. restul secundare.
12 3 12