Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-05T19:16:42+02:00
 (a) abate (a se depărta de la ceva) - abate (preot  catolic); 
  (a) altoi (a practica altoirea, a lovi) - altoi (rămurică  desprinsă 
  din planta-mamă); 
ascendent (care  urcă, se dezvoltă progresiv) - ascendent (rudă 
  în  linie dreaptă dintr-o generaţie anterioară); 
banc (ridicătură de  nisip,  grup de peşti) -  banc (glumă, 
  anecdotă); 
bancă (scaun lung) - banca (instituţie  financiară); 
barem (măcar, cel puţin) - barem (normă, criteriu de  evaluare);bursă (ajutor financiar acordat unui elev, student) - bursă 
  (formă de negociere a unor valori pe piaţa  liberă);
carieră (exploatare minieră) - carieră (profesie,  ocupaţie);casă (imobil) - casă (dulap de fier în care se ţin  bani);leu (animal) - leu (unitate monetară); 
noi (pronume)  - noi (adjectiv); 
sare (verb) - sare (substantiv);
1 5 1
2014-11-05T19:16:49+02:00
  — mii de roiuri de albine - numeral; 
  —  mi-i drag de el -pronume + verb
 —car ghiozdanul în spate - verb; 
 —cred c-ar vrea o prăjitură - conjuncţie + verb. 
 Mai am  doar un leu în buzunar. Mai am doar doi lei în buzunar.
  De la circ a scăpat un leu.  Am  văzut mulţi lei la Zoo. 
Masa: 
mese (de bucătărie)
  mase (de oameni) 
  Bandă:
  bande (de răufăcători)
   benzi (magnetice) 
  Noi:— adjectiv:
  Am  caiete noi.
— pronume: Noi plecăm imediat. 
  Nouă:— adjectiv: Am o rochie nouă.

  — numeral: Am obţinut nota nouă la istorie, 
Poartă:— substantiv: Am o poartă mare.
 
  — verb: El poartă o vestă  verde.