Răspunsuri

2014-11-05T19:21:38+02:00
EX:2.5=25/10 /=SUPRA
2.55=255/100
Fractii periodice
2.(5)=25/9
2.3(5)=235/90
2.3(58)=2358/990
u aici
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-05T19:24:00+02:00
De exemplu ai 2,3 fractie zecimala, pui 23-2 fara virgula si supra 10 pentru ca este o cifra dupa virgula, asta e fractie simpla dar sunt si fractii periodice simple si periodice mixte

Se transforma din fractie periodica simpla in fractie ordinara astfel:

1,(3) = (13 - 1) supra 9  deoarece este o sigura cifra in perioada 
fractia periodica mixta astfel:
2,(45) = (245 - 2) supra 99 deoarece sunt 2 cifre in perioada si daca sunt cifre in afara perioadei dupa virgula ex 22,3(67) atunci se transforma astfel: (22367-223)supra 990, deci se adauga 0 daca e o cifra in afara perioadei dupa virgula :D
1 5 1