1.a) Este numarul 301 un multiplu al lui 43?Dar un divizor al lui 91?Justificati;
b)Cati multipli are numarul 13?;
c)Aflati numerele naturale mai mari decat 15 si mai mici decat 23 divizibile cu 2.
d)Care sunt numerele de trei cifre mai mici decat 123 divizibile cu 5?

2

Răspunsuri

2014-11-05T18:13:28+02:00
A) 301 este multiplul nr 43, dar al lui 91 NU! 
Demonstratie: 43 · 7 = 301 
Demonstratie pt 91: 91 · 3 = 273
                              91 · 4 = 364, deci nu :)) :P

b) o infinitate

c) 16, 18,, 20 si 22 (16 : 2 = 8, 18 : 2 = 9 .....)

d) toate numerele mai mici decat 123 care se termina in 0 si 5: 100, 105, 110, 115, 120

2 3 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-05T18:14:20+02:00
Da, este multiplu pt ca 301/43=7, dar nu si al lui  91.
b) o infinitate 26,39,52,65...
c)16,18,20,22
d)100, 105,110,115,120
Multumesc!
Si cati multiplii are nr 18>
toate numerele au o infinitate de multipli :)