Spuneti-mi si mie figurile de stil din textul Veneam la vale de Geo Bogza.
Veneam la vale, bogat de marea bogatie a toamnei.
Mirosul de fum al garilor nu putea sa alunge din narile mele puternica mireasma a atator roade, prin care trecusemcu nesat un lung sir de zile, pe cand strabateam miazanoapte a tarii. Acolo, incepand de la pasul Prislopului, plamanii mei absorbisera tot felul de rasini de brad, puternice si tari, concentrand in ele esenta salbatica a padurii, pana ce tot coborand spre sesurile Prutului le fusese dat sa respire, intr-o zi de sarbatoare cu hramul multor biserici, aroma uriasului targ din Saveni. Cat vedeai cu ochii, se intindeau marea de oameni si de carute incarcate cu toate roadele toamnei. Cand intrebai oamenii de unde sunt, rosteau cu vorba duulce, moldoveneasca, numele unor asezari din care multe erau vestite pentru cititoriile lui Stefan cel Mare. Am strabatut, fara graba si mereu desfatandu-ma, acel targ lung si in lat, acea mare multime forfotitoare de barbati cu sprancene groase si de femei rumene in obraji, intrebandu-i de pretul vitelor.
Asa veneam la vale, plin de culori si de miresme, entuziast si melancolic, bogat de marea ogatie a toamnei.
Autorapidul, prins in ultima clipa, parasise ca un fulger rosu Suceava. Prin fata mea orasul aluneca repede, desfasurat pe dealuri si ridicat spre cer de tot felul e turle.
Stiam ca aceasta e ultima priveliste spre care imi incordez ochiul in acea zi. Eram atat de incarcat de tot ceea ce vazusem, incat abia asteptam sa alunec peste sesurile domoale ale Moldovei, desprins de forta si frumusetea lumii in care traisem.

2
Epitet:mireasma puternica (sunt expresiile alcatuite din adj si substantiv)
Enumeratii:asa veneam la vale,plin de cilori si de miree wtc

Răspunsuri

2014-03-04T18:31:59+02:00
Epitet,enumeratii,personificari
Care sunt ca astea stiusi eu da sa le gasesc in text.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-04T18:35:08+02:00
Personificare "'mirosul de fum al garilor nu putea sa alunge'', "orasul aluneca repede"
epitet"puternica mireasma'', "vorba dulce"
"esenta salbatica"
inversiune"mare multime"
comparatie"parasise ca un fulger"
26 4 26
poti sa i le spui pe toate din text?
sa mi ....
decat pe acestea le-am gasit.
aaaa ok