Răspunsuri

2014-11-05T16:40:27+02:00
Ion Creanga nascut in 1 marti 1837 si decedat in 1889 a fost un scriitor roman recunosct datorita maestriei basmelor si povestilor sale el este considerat unul dintre clasici limbi romane mai ales datorita operei sale biografice Amintiri din copilarie.
4 5 4
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-05T16:52:38+02:00
Scriitor roman, nascut la 1 martie 1837,Humulesti, Jud.Neamtului,a mai avut sapte frati si surori.In anul 1864,intra la scoala Preparandala, unde ia fost profesor Titu Maiorescu,acesta din urma la facut profesor la scoala primara nr 1 din Iasi.Timp de 12 ani a fost profesor si dascal, apoi a fost dat afara din cauza ca si-a parasit nevasta si sa tuns,lucruri care nu erau compatibile cu statutul sau de diacon.
In anul 1867 scoate primul abecedar,,in 1871 scoate Columna lui Traian,un an mai tarziu este exclus din invatamant si isi castiga existenta ca mandatar unui debit de tutun, In urma divortului ii ramane copilul in ingrijire, apoi se imprieteneste cu M.Eminescu, raman prieteni.Cativa ani mai tarziu se imbolnaveste de epilepsie,si se muta in Moldova. In anul1889 la 31 decembrie moare in Burma unui atac cerebral
19 4 19