La o librărie s-au adus 8250 de cărți și s-au împărțit pe 4 rafturi. Pe al doilea raft s-au așezat 3 supra 5 din cărțile de pe primul raft, ceea ce reprezintă 1 supra 2 din cărțile de pe al treilea raft, iar pe cel de-al patrulea 5 supra 6 din cărțile de pe raftul al doilea. Află câte cărți s-au așezat pe fiecare raft.

2

Răspunsuri

2014-03-04T18:13:09+02:00
I. 8250-4=8246.
II. 3 supra 5 , 1 supra 2, 5 supra 6.

3 supra 5 + 1 supra 2 + 5 supra 6. Care iti va da 9 supra 13.

Eu asa cred. :)
Nu are cum să ne dea 9 supra 13 pentru că nu avem același numitor comun. Aducem la același numitor și me va da
și ne va da 58 supra 30...Deși nu prea cred că este o rezolvare tocmai corectă. Oricum, mulțumesc!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-04T18:16:35+02:00
Pe I raft s-au asezat x carti
Pe II =3/5*x
Pe II=1/2 din cartile de pe raftul III ⇒ III=2*II=2*3/5*x=6/5*x
Pe IV=5/6 din II=5/6*3/5*x=3/6*x=1/2*x
Inlocuim in I+II+III+IV=8250 si avem
x+3/5*x+6/5*x+1/2*x=8250
Numitorul comun este 10 si amplific cu 10,2,2,5,10 si obtin
10x+6x+12x+5x=82500
33x=82500 ⇒x=2500
I=2500
II=3/5*2500=1500
III=6/5*2500=3000
IV=2500/2=1250
verificare 2500+1500+3000+1250=8250
1 5 1