Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-03-04T17:32:06+02:00
-spui cateva cuvinte despre personaj ( ca e secundar sau colectiv, statutul social sau daca e insurat... ceva )
-pentru a caracteriza personajul respectiv autorul foloseste urmatoarele miljoace de caracterizare : directa ( realizata de narator, si celelalte personaje... daca este numit in mod direct intr-un anumit fel e.t.c. ), si caracterizare indirecta ( reiese din comportamentul, atitudinea, limbajul, numele personajului si atutudinea celorlalte personaje fata de el) PS: transcrie din text secvente, structuri care sa se refera la fiecare mijloc de caracterizare, si punctele din paranteza ), pune si parti din teorie, fa enunturi complete pentru ca e compunere, scrie doar ce gasesti in text ( adica daca in text nu gasesti spre exemplu nimic care sa se lege de atitudinea personajului, nu scrii) dar fii atenta. Sper ca te-am ajutat macar un pic. Spor la treaba!
Nechifor Lipan

Oier. Sotul Vitoriei Lipan, ucis de cei doi tovarasi ai sai: Bogza si Cutui, pentru a pune stapanire pe cele trei sute de ori ale sale. Cioban foarte priceput in mestesugul oieritului si foarte avut. In podul casei sale din Magura, dupa moartea lui se aflau: saizeci de piei de oaie, o suta de miel,
saizeci de burdufuri cu branza si nouazeci de papusi cu branza afumata.
Numele lui adevarat era Gheorghita, dar la patru ani imbolnavindu-se si slabind foarte mult,
2014-03-04T17:34:31+02:00