Răspunsuri

2014-11-05T16:14:48+02:00
Scriem ecuatia de stare in starea initiala
P1*V1=miu*R*T1  (1)
 unde miu=m/M reprezinta numarul de moli M
fiind masa molara pt oxigen,
Se executa o transformare izocora V1=ct=V2 in care P2=z*P1 si temperatura T2 necunoscuta
Ec de stare in situatia finala se scrie
P2*V2=miu*R*T2
z*P1*V1=miu*R*T2  (2)
a)
Faci raportul intre ecuatiile  (1) si (2) si obtii T2=z*T1
b)
Cu valoarea lui T2 vii in (2) si afli volumul initial care e acelasi cu cel final.
Succes!
la miu=m/M masa oxigenului o scriu in kg sau in g?
In ce ai masa molara M. De obicei kg/kmol deci in kg
Multumesc!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-05T19:09:20+02:00
A)
\dfrac{p_1}{T_1}=\dfrac{zp_1}{T_2}\ \ \ \ \to \ \ \ \ T_2=zT_1

b)

Scriem ecuatia generala de stare, pentru numarul de moli \nu=\frac{m}{\mu} :

p_1V=\frac{m}{\mu}RT_1 \ \ \ \ \ \to \ \ \ \ \ V=\dfrac{mRT_1}{\mu p_1}

Sa ai grija sa transformi temperaturile in Kelvini, iar presiunea in Pa.
2 5 2