Răspunsuri

2014-03-04T17:07:12+02:00
A1 aria patratului mare 
A2 aria patratului mic

Stim ca A1=L² si A2=l²
L=l+8
A1-A2=128cm²
Inlocuim laturile si rezulta (l+8)²-l²=128
⇔ l²+2·l·8+16-l²=128
⇔16l+16=128 ⇔ 16l=112 ⇒ l=112/16=7 cm si L=15

Sper ca te-am ajutat. Nu uita sa-mi multumesti si sa il marchezi ca fiind cel mai bun.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-04T18:01:44+02:00
Daca micsoram lungimea unui patrat cu 8 cm, aria se micsoreaza cu aria a 2 dreptunghiuri 
Dreptunghiul 1 are l=8 cm si L=x 
Dreptunghiul 2 are I=8 cm si L=x-8
Adunand cele 2 arii obtinem
8x+8(x-8)=128 cm
16x-64=128 ⇒ 16x=192 ⇒ x=192:16=12 cm
Dreptunghiul initial are l=12 cm
verificare (12cm)^2=144 cm^2-aria patratului initial
               (4cm)^2=16 cm^2- aria patratului cu l=12cm-8cm
               144-16=128 diferenta
Daca faci figura iti dai seama ca nu este greu sa rezolvi astfel de probleme