Răspunsuri

2014-11-05T09:41:08+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Prima reducere: x-8x/100=A pretul dupa prima reducere
A doua reducere: A-15A/100=195.5   amplificma cu 100
100A-15A=19550
85A=19550
A=230

mergem la prima reducere

x-8x/100=230
100x-8x=23000
92x=23000
x=250
Este gresit dar multumesc pentru efort.
e gresit doar ultimul calcul, pe care l-am corectat intre timp
oricum, e mai simplu de inteles dupa metoda mea
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-05T09:42:57+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
P2 = (100 - 15)%x P1
P2 = 85/100 x P1
P1 = (100 x P2):85
P1 = (100 x 195,5 ) : 85
P1 = 19550 : 85
P1 = 230 lei

P1 = ( 100 - 8 )% x P
P1 = 92/100 x P
P = ( 100 x 230 ) : 92
P = 23000 : 92
P = 250 lei

Raspuns : p = 250 lei
Mersi.
Cea mai simpla metoda este cea invatata la scoala pana in acest moment.