Răspunsuri

2014-11-04T17:50:40+02:00
Sant+ilie=Santilie
De+asupra=deasupra
Tara+de+jos=tara-de-jos.
vi+er=vier.
spran+cenat=sprancenat
de+numarat=denumarat
ne+clintit=neclintit
tre+cator=trecator
in+paienjeni=inpaienjeni
a au+ri=a auri
Sper ca ti-am fost de folos.
Voteaza-l cel mai inteligent.


Iti multumesc,dar mie imi trebuie prin derivare,daca ai putea sa ma ajuti cu asta..
pai e prin derivare draga
Inteleg dar imi trebuia toata fraza de la derivare,gen:format prin gerivare cu suf....de la cuvantul de baza/subst ,adj etc....
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-04T18:02:49+02:00
 Santilie= s-a format prin compunere prin unire (contopire)
  deasupra= s-a format prin compunere prin unire
  Tara-deJos= s-a format prin compunere prin alaturare cu cratima 
  vier= s-a format prin derivare cu sufixul "-er" de la substantivul comun vie
  spancenat= s-a format prin derivare cu sufixul "-at" de la substantivul comun spanceana
  denumarat=s-a format prin derivare cu prefixul "de-" si sufixul "-at"de la substantivul comun numar
  neclintit= s-a format prin derivare cu prefixul "ne-" si sufixul "-it" de la verbul a clinti
  trecator= s-a format prin derivare cu sufixul "-ator" de la verbul a trece
  inpaienjeni= s-a format prin derivare cu prefixul ''in-'' si sufixul ''-i'' de la substantivul comun paianjen
  a auri= s-a format prin derivare cu sufixul ''-i de la substantivul comun aur
          Mi-a parut bine sa te ajut! Si eu am avut acesta tema pentru azi si a fost buna!