Răspunsuri

2014-11-04T16:11:58+02:00

Inseamna clasele 5-8



Inseamna clasele 5-8
1-4=clasele primare si 5-8=clasele gimnaziale
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-04T16:13:50+02:00
Îmbunatirea accesului la o educatie de calitate pentru elevii claselor I – IV exprimata prin rezultate scolare mai bune, precum şi printr-un procent mai mare de promovabilitate.
Facilitarea actiunilor educationale, prin utilizarea activa de către elevi a materialului didactic, caracteristica specifica elevului de varsta şcolară mica
Gimnaziul este o școală de cultură generală care face parte din învățământul secundar. Este precedată de școală elementară (clasele I - IV) și succedată de liceu clasele (IX - XII sau XIII). Elevii încadrați în ciclul de studii gimnaziale desfășoară activități în conformitate cu Structura anului de învățământ în învățământul preuniversitar din România care este stabilită anual de către Ministerul Educației și Cercetării prin ordin al ministrului.
Durează 4 ani, începând deobicei la 10 și terminând la 14 ani. Se dau teze cu subiect unic în clasele a VII-a și a VIII-a. Învățământul secundar cuprinde:[2]

învățământul secundar inferior, organizat în două cicluri care se succed:
gimnaziu, clasele V-VIII;
ciclul inferior al liceului sau școala de arte și meserii, clasele IX-X;
învățământul secundar superior: ciclul superior al liceului, clasele XI – XII/XIII, precedat, după caz, de anul de completare.
Unu din patru elevi inscrisi in ciclul primar paraseste scoala inainte de finalizarea clasei a IV-a, in timp ce, in ciclul gimnazial, jumatate dintre cei inscrisi in clasa a V-a nu termina clasa a VIII-a, potrivit unui studiu realizat de Institutul de Stiinte ale Educatiei si UNICEF.

In invatamantul primar, principala categorie de pierderi scolare este reprezentata de repetentie, in timp ce, la nivel gimnazial, pe primul loc se situeaza abandonul scolar, releva acelasi studiu
Pierderile scolare variaza in functie de clasa in care se afla elevul, cele mai mari inregistrandu-se in clasa a II-a si a III-a din ciclul primar, iar in ciclul gimnazial, in clasele a V-a si a VII-a.

Corelarea datelor culese in cadrul cercetarii cu cele inregistrate de scoli in chestionarele statistice indica existenta unor neconcordante, in special in cazul nivelului gimnazial, care conduc la o subevaluare a fenomenului real de abandon.
Cercetarea s-a desfasurat la inceputul lui 2011 in cinci unitati scolare din urban si rural, aflate in judetele Arad, Vrancea, Caras Severin, Brasov si Tulcea. Au fost analizate 16 clase din ciclul primar si 12 din ciclul gimnazial, pe perioada anilor scolari 2006-2007, 2007-2008, 2008-2009 si 2009-2010. mai mult