Răspunsuri

2014-11-04T16:02:11+02:00
Functia sintactica de atribut si de complement,uneori de nume predicativ
deja raspunde la intrebarile acestora: a cui? cine?pe cine? unde ? cind?cum arata?
1 4 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-04T16:03:36+02:00
Cazul Acuzativ: 
a) Complement direct : pe cine?ce?
b)Complement indirect: despre cine? despre ce? la cine? la ce? pentru cine? pentru ce? de cine? de ce? cu cine? cu ce? pe cine? pe ce? in cine? in ce? de la cine? de la ce? din cine? din ce?
c) Complement circumstantial de loc: unde? de unde? pana unde? incotro?
d) Complement circumstantial de timp: cand? de cand? pana cand? cat timp?
e) Complement circumstantial de mod: cum? in ce mod? in ce fel? cat? cat cine? decat cine? de cate ori? cu cat?
f) Atribut substantival prepozitional: care? ce fel de?
g) Complement de agent: de cine? de catre cine?
h) Complement circumstantial de cauza: din ce cauza? din ce pricina?
i) Complement circumstantial de scop: cu ce scop? in ce scop?
dar nu are si nume predicativ?
ba da, dar nu tot timpul
Acesta poate fi nume predicativ doar atunci cand substantivul care urmeaza dupa un verb copulativ este precedat de o prepozitie care cere cazul acuzativ.