1) Selectati din urmatoarea insusire de cuvinte elementele lexicale care formeaza o familie de cuvinte:
carapace,caruta,caravana,caracatita,carutas,carucior,caracter,carut, Carul Mare,carnivor,cartus.

2) Care este cuvantul de la care s-a format aceasta familie?

3) Formati familia lexicala a unuia din cuvintele : om,alb,frunza,pamant,slab. Indicati radacina,prefixele si sufixele.

84 DE PUNCTE !

2
2) car
3) oameni,omulet,omenie,omenos
gata
E bine a da si Carul Mare
ma ajutati va rog

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-04T09:57:12+02:00
Pentru familia de cuvinte: Caruta, carutas,carucior,carut, Carul Mare
2)Cuvantul de la care s-a format aceasta familie este cuvantul car
3)Familia lexicala pentru cuvantul alb: albicios (radacina alb, sufixul icios), albit(radacina alb, sufixul it), innalbit(radacina alb, sufixul it, prefixul in, derivare parasintetica),albire(radacina alb, sufixule ire), nealbit(radacina alb, sufixul it, prefixul ne, derivare parasintetica). Daca mai trebuie imi spui.
23 4 23
Scuze ma ajuti???
da... ce este?
Intra pe profilul meu si uitete la comentarii
2014-11-04T10:02:56+02:00
1) caruta, carutas,carucior, carut
2)cuvantul de la care s-a format aceasta familie este CARUTA
3) familia lex -om- omenesc,omenie,omulet,oameni
                   -alb-
albicios, alburiu , albit
                    -pamant- pamantean, pamantos, impamantat, reimpamantat, neimpamantat
4) cuvinte formate prin derivare cu sufix si prefix
exemplu ; pamantean , cuvint de baza pamant+sufix ean
             impamantat, cuv de baza pamant +prefix im + sufix at
                 pamantos, cuv de baza pamant +sufix os
10 3 10