Sensul propriu si figurat al cuvintelor:
gură, ger, si aer, in propozitii bineînţeles. :)

2. Familia lexicala a cuv. "bogat" .
3. 2 cuvinte derivate, unul prin compunere, altul prin conversiune din fam. lexicala a adj. "frumos" .

2

Răspunsuri

2014-11-03T21:12:23+02:00
Bogat: bogatie, a imbogati, 
frumos-spus(compunere)
omul frumos este deseori apreciat
frumosul va schimba lumea
(conversia)
cuvinte derivate: infrumutesat
frumusete

gura contribuie la mestecarea hranei
a luat o gura de aer

restul nustiu :) sper ca pina acum ti-am fost de ajutor

5 3 5
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-03T21:17:04+02:00
1.El a bagat in gura mancare. (propriu)
Am intrat in gura padurii.(figurat)
Afara e ger mare.(propriu)
Gerul, soldatul iernii.(figurat
A intrat aer curat in camera.(propriu)
Aerul iernii se simte in casele noastre.(figurat)
2. a imbogati; bogatie; bogatas; bogatana; imbogatita
3. cuvinte derivate: florareasa; impadurit
compunere: Fat-Frumos
conversiune: frumosul: Frumosul merge pe strada.( substantiv)
9 3 9