Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-03T20:50:49+02:00
60% din y = \frac{60}{100} *y= \frac{3}{5} *y= \frac{3y}{5}  \frac{3y}{5} +y=32(amplificam la prima cu 3, la a doua cu 15, iar pe 32 cu 15)⇒9y+15y=480⇒24y=480⇒y=20⇒x=32-20=12
2014-11-03T21:04:24+02:00
60% din y
 \frac{60}{100}*y

-simplificam (impartim si numitorul si numaratorul) 60 si 100 prin 10;
-ramane 6 si 10;
-simplificam,inca o data, prin 2;
-si ramane 3 si 5
-Deci: 

 \frac{3}{5}*y =  \frac{3y}{5}
x= \frac{3y}{5}
 \frac{3y}{5}+y=32

-il scriem pe y ca  \frac{y}{1} si amplificam (inmultimsi numitorul si numaratorul) cu 5 pentru a aduce la acelasi numitor

 \frac{3y}{5}+  \frac{5y}{5}=32  \\  \frac{8y}{5}=32 \\ 8y=32*5  \\ 8y=160  \\ y=160:8  \\ y=20

x= \frac{60}{100}*20

-simplificam 60 si 100 prin 10
-ramane 6 si 10
-simplificam inca o data, prin 2
-ramane 3 si 5 

 \frac{3}{5}*20 \\ = \frac{3}{5}* \frac{20}{1}  \\ =  \frac{60}{5}

-siplificam 60 si 5 prin 5
-ramane 12 si 1

= \frac{12}{1}

-12:1=12
-deci:

x=12