Exipicati cum s-au format cuvintele : gamgiu , copilandru , croitoresa , latina , munceste , a preface . Va rog !

2
Gamgiu sau giamgiu?
nu e cumva geamgiu?
Comentariul a fost şters
Comentariul a fost şters
Comentariul a fost şters

Răspunsuri

2014-11-03T19:37:03+02:00
Giamgiu ⇨geam. + -giu ⇩. ⇩ Cuvânt de bază Sufix Copilandru ⇨ copil. + - andru ⇩ ⇩ Cuvânt de bază. Sufix Croitoreasa ⇨croitor. + - easa ⇩ ⇩ Cuvânt de bază. Sufix Latina ⇨ lat. + - ina . ⇩ ⇩ cuvânt de bază. Sufix Munceşte ⇨ Munca + -eşte ⇩ ⇩ cuvânt de bază. Sufix (A) preface⇨ pre. + - (a) face . ⇩ ⇩ . Prefix. Cuvânt de bază
Comentariul a fost şters
Comentariul a fost şters
La croitoreasa este croitor=croi=tor deoarece "-easa" este desinenta de gen si munceste se aduce la forma de infinitiv a munci, fiindca "-este" este desinenta de peroana+numar, sufixul este "-i" ;)
*a croi+tor
ajutatima va rog la un alt exercitiu
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-03T19:53:43+02:00
Copilandru=format prin derivare de la cuvantul de baza "copil" cu sufixul augmentativ "-andru"

Croitoreasa=format prin derivare de la cuvantul de baza "a croi" cu sufixul "-tor", deoarece se aduce la forma nearticulata, singular: croitor

Latina=format prin derivare de la cuvantul de baza "latin" cu sufixul "-a"

Munceste- A munci= format prin derivare de la cuvantul de baza "munca" cu sufixul "-i"

A preface=format prin derivare de la cuvantul de baza "a face" cu prefixul "pre-"

Camionagiu=format prin derivare de la cuvantul de baza "camion" cu sufixul "-agiu"

E simplu! Gasesti cuvantul de baza, cuvantul punandu-l la forma din dictionar si vrezi sufixele sau prefixele :)
Comentariul a fost şters
Te pup :*
ajutati-ma va rog la un alt exercitiul ..