Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-03T18:30:30+02:00
Retelele de calculatoare permit accesarea unor baze informationale cu localizari geografice diverse si constituie un mediu de comunicare între persoanele aflate la distanta. Într-o institutie / firma cu mai multe compartimente, instalarea unei retele de calculatoare faciliteaza schimbul si corelarea informatiilor (între diverse departamente sau în cadrul aceluiasi departament).Importanta retelelor de calculatoare ca medii de comunicare va creste tot mai mult în viitor.Retelele de calculatoare asigura partajarea resurselor de calcul fizice si logice, astfel încât programele, echipamentele si mai ales datele sa fie disponibile pentru orice utilizator conectat la retea, indiferent de localizarea lui. Aceasta facilitate este foarte importanta în cadrul unei firme fiindca permite, de exemplu, mai multor persoane aflate în puncte geografice diferite, sa întocmeasca împreuna un raport. O schimbare efectuata de un angajat într-un document poate fi vizibila instantaneu si celorlalti angajati. Astfel, colaborarea dintre grupuri de oameni aflati ladistanta devine foarte simpla. Pr 19119c214t actic, un utilizator cu orice localizare geografica (acoperita de retea) poate utiliza datele ca si când ar fi locale. Aceasta caracteristica atinge scopul retelelor, formulat plastic, de "distrugere a tiraniei geografice".Folosirea retelelor de calculatoare, în raport cu sistemele mari de calcul, are un cost redus - sistemele mari de calcul sunt cam de 10 ori mai rapide decât calculatoarele personale dar costa de aproximativ 1000 de ori mai mult. Astfel, a aparut un model de retea în care fiecare utilizator sa poata dispune de un calculator personal iar datele de retea sa fie pastrate pe unul sau mai multe servere partajate (folosite în comun). Modelul se numeste client-server [Tan97] iar utilizatorii sai sunt numiti clienti. Se poate spune ca pe masina client se desfasoara procesul client, care lanseaza o cerere pe masina server (de care este legata). Mesajul "cerere" esteprelucrata de procesul server, de pe masina server, iar raspunsul este furnizat procesului client, sub forma unui mesaj de raspuns. Uzual, numarul de clienti este mare iar numarul de servere este mic. Din punct de vedere soft, modelul client-server presupune existenta unui program "server" care accepta si rezolva cereri de la diverse procese / programe "client" (acestea se executa pe pot executa pe alte masini decât procesul server).Retelele asigura o fiabilitate mare prin accesul la mai multe echipamente de stocare alternative (de exemplu, fisierele pot fi copiate pe doua sau trei calculatoare astfel încât, daca unul din ele nu este disponibil, sa fie utilizate copiile fisierelor). Daca un procesor se defecteaza, sarcina sa poate fi preluata de celelalte, astfel încât activitatea sa nu fie întrerupta ci dusa la bun sfârsit, chiar daca cu performante reduse. Acest lucru este esential pentru activitati strategice din domeniile militar, bancar, controlul traficului aerian, siguranta reactoarelor nucleare etc.O retea de calculatoare poate sa se dezvolte în etape succesive, prin adaugare de noi procesoare: pe masura ce se face simtita aceasta necesitate, se pot introduce noicalculatoare server sau client. Prin comparatie, performantele sistemelor de calcul mari, centralizate, nu se pot îmbunatati decât prin înlocuirea cu un sistem mai mare, operatie care produce neplaceri utilizatorilor si implica costuri mari.Se poate concluziona ca utilizarea retelelor de calculatoare de catre institutii si firme, în locul sistemelor de calcul mari care sa foloseasca terminale (raspândite în anii '70 si la începutul anilor '80), este motivata economic si tehnologic. Retelele de calculatoare personale au devenit populare în anii '80, în momentul în care dezvoltarea lor tehnologica le-a facut foarte avantajoase sub aspectul raportului pret/performanta.
1 5 1
2014-11-03T18:30:46+02:00
Avantajele utiliz�rii re�elelor de calculatoare sunt:
asigur� o interfa�� eficient� �ntre utilizatori �i informa�ie; 
posibilitatea de comunicare �ntre utilizatori;
asigurarea securit��ii datelor; 
administrarea �i controlarea datelor �n mod centralizat; 
utilizarea partajat� a resurselor soft (editoare, baze de date, etc.) �i aresurselor hard scumpe (discuri fixe, de mare capacitate, imprimante cu laser sau color, digitizoare, scanere, modemuri, pl�ci fax, etc.);
protec�ia datelor �i salvarea �n mod regulat a datelor dintr-un singur loc; 
gestionarea �i monitorizarea accesului unui num�r mare de utilizatori; 
posibilitatea ad�ug�rii de diverse module �i func�ii noi; 
posibilitatea actualiz�rii rapide a programelor de pe sta�iile client; 
costul redus al instal�rii programelor;
limitarea din punct de vedere hardware la nevoile utilizatorului prin folosirea de sta�ii cu resurse minime (procesor 586, 64 Mb RAM)