Am nevoie de ajutor la tema la romana.Suna cam asa''Alcatuieste propozitii in care substantivul oshtile(e ostile dar ca sa se inteleaga)sa fie pe randSubiect,complement direct,complement indirect in Dativ,Nume predicativ in Acuzativ,Nume predicativ in Dativ Nume predicativ in Genitiv,atribut substantival prepozitional, atribut substantival genitival.

2

Răspunsuri

2014-11-03T14:22:22+02:00
Subiect: Ostile erau gata de lupta.
CD: Am vazut ostile inamice apropiindu-se.
CI in D: Ostilor li s-a terminat munitia.
N pred in Ac: Proviziile sunt pentru ostile aliatilor nostri.
N pred in G: Atacul fulger a fost impotriva ostilor otomane.
ASG: Victoriile acestor osti au fost nenumarate.
ASP: Lectiile despre ostile lui Stefan cel Mare mi-au placut.
N pred in D: Victoria lor a fost gratie ostilor cavalerilor. 
1 2 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-03T14:29:26+02:00
Subiect- Ostirea fusese invinsa de armata vecina.
complement direct- Au convins ostirea sa faca precum vor ei.
complement indirect in D - Armele acelea le apartineau ostirii.
nume predicativ in Ac - Cavalerii sunt o ostire de nota 10.
nume predicativ in D - Au fost ostire pentru marele imparat.
nume predicativ in G -Reusita este a ostirii.

subiect- Ostirea fusese invinsa de armata vecina.
complement direct- Au convins ostirea sa faca precum vor ei.
complement indirect in D - Armele acelea le apartineau ostirii.
nume predicativ in Ac - Cavalerii sunt o ostire de nota 10.
nume predicativ in D - Au fost ostire pentru marele imparat.
nume predicativ in G -Reusita este a ostirii.
de ce ai copiat raspunsul meu?