Gaseste in text trei cuvinte folosite cu sens figurat.
De vânt pe la feresti,

Tu, suflet plin de griji si de-ndoieli,

Te-nfiorezi de tristele-i povesti...



El povesteste despre moarte foi

Pe care le goneste ca pe-un roi,

Ca pe-un convoi

De fluturi morti, si ti le arunca-n geam.



El stinge crini, si roze, si zambile,

El frânge ramuri,

Si plânge, si se tânguieste zile

întregi si nopti întregi, necontenit.



Acuma stins si parca ostenit

Abia suspina,

Ca plânsul violinei în surdina,

Apoi îsi schimba fara veste tonul


2

Răspunsuri

2014-11-03T10:34:18+02:00
Suflet plin de griji si de-ndoieli
te-nfiorezi de tristele povesti
el stinge crini, si roze si zambile
2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-03T10:34:42+02:00
1.'plânsul violinei' - sens figurat pt 'plans' = violin cântă trist de parcă plânge. 2.'stinge' - 'vântul stinge' florile, adică le doboară la pământ. 3. 'vântul suspină, plânge și e obosit' - sensuri figurate ale verbelor arătând că vântul slăbește în intensitate. Toate acestea sunt metafore.
2 5 2