Se-ntoarce toamna iar, cu aiureli

De vânt pe la feresti,

Tu, suflet plin de griji si de-ndoieli,

Te-nfiorezi de tristele-i povesti...



El povesteste despre moarte foi

Pe care le goneste ca pe-un roi,

Ca pe-un convoi

De fluturi morti, si ti le arunca-n geam.



El stinge crini, si roze, si zambile,

El frânge ramuri,

Si plânge, si se tânguieste zile

întregi si nopti întregi, necontenit.



Acuma stins si parca ostenit

Abia suspina,

Ca plânsul violinei în surdina,

Apoi îsi schimba fara veste tonul

Gaseste in text trei cuvinte cu sens figurat.Transcrie-le!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-03T10:34:54+02:00
Predomină personificarea.
Cuvinte cu sens figurat : aiureli ( toamna se-ntoarce cu aiureli), foi ( povestește foi) ,stinge ( crini)
2014-11-03T11:04:04+02:00