Răspunsuri

2014-11-02T22:00:49+02:00
Pai ar fi exact ceea ce facea comunismul  , insa cu o vigoare mai supla -sa zic asa- si anume : in 1 rand sa se construieasca mult mai multe fabrici , uzine , manufacturi proprietatea statului si chiar si privat , dupa ar fi acordarea unui job celor ca nu isi gasesc un loc de munca ,  ( sper  ca ai inteles ideea de ansamblu ) , sau executarea silita a acestuia , respectiv abdicarea somajului ( sa nu se mai acorde , cam absurd si practicabil doar in cazul in care  ar fi mult mai multe loc. de munca , respectiv mag, fabrici etc , , eventual s-ar inlocui cu ceva gen ajutor de somer ce ar fi cam acelasi lucru )  , altceva ar fi JOS PONTA CA ARE 40 SI CEVA LA % din voturi ( total neimportant ) , o solutionare inedita ar fi chiar micsorarea perioadei de iesit la pensie ( adik mai devreme ) si marirea acesteia substantiala ar fi principiul etc...................................................................................................................................................
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-02T22:45:23+02:00
***********************
       Eu nu sunt de acord cu tot ce a spus colegul. O sa incep cu pensionarii, a micsora perioada de iesit la pensie cand peste tot se incearca urcarea ei ar fi o mare greseala. Acesta greseala s-a facut in anii '90 cand au fost pensionate fortat mai multe persoane, de aceea exista si probleme in prezent. Cine sa-i tina pe acesti pensionari cand populatia noastra e imbatranita si daca nu ma insel pensionarii chiar depasesc numarul muncitorilor ? Sistemul de pensii din Romania este BOLNAV, este de tip piramida si de aceea sa ajuns la ce s-a ajuns. In tarile occidentale Casa de Pensii investeste acel procent ce este acordat pentru pensiile acestora.
       O alta solutie ar fi incurajarea micilor afaceristi, ceea ce la noi nu se face decat poate pe hartie. Sa iau un simplu exemplu - supermarketurile. In nicio tara
tara occidentala nu au voie sa-si deschida magazine in oras, doar la margine. Omul se duce astfel la supermarket doar la sfarsit de saptamana, lasandu-i astfel si pe micii propietari sa traiasca. 
        Apoi, cu  infiintarea unor mari intreprineri, fara sa existe o cerere pe piata iar nu sunt de acord. Acest lucru se facea pe timpul comunismului si s-a dovedit a fi un sistem bolnav. 
        As merge pe altceva, intai pe educarea populatiei sa se indrepte spre meserii cautate. La noi exista o moda sa ai facultate, altfel iti faci familia de ras. Daca toti am avea facultate cine ar mai munci.Apoi, sa fim sinceri nu toti absolventii de facultate isi merita diploma. In fiecare an sunt scolarizati 1000 de studenti in drept si 1000 de studenti in economie ? Dupa statistici doar 2% isi gasesc lucru in domeniu, restul ingroasa randurile somajului doar n-o sa munceasca ei ca un simplu muncitor ca doar au facultate. Aici consider ca-i buba cea mare, toti avand facultate nimeni nu mai are cine sa acopere locurile cu o calificare inferioara, dar mult mai importanta consider eu.
se-cu-rist
asa , cont : nu cine stie ce , dar oricum a f. ceva inalt in grad ..
si anume ca acolo se facea trafic de carne vie ..... diversi oameni ai strazii , detinuti vanduti in strainatate pt. diverse scopuri - acum nu stiu daca intentia lui ceasca , dar oricum ... - sau erau construite pt. a a
ascunde diverse venituri si pt. a servi drept lagare politice ( razvratitii anti-comunisti ) si au mai ramas cateva fabrici , care din lipsa muncitorilor si lipsa echipamentelor nu au mai apucat a fi folosite
in general lucrarea deei este chiar f. buna , insa as vrea sa multumesc pt. mica atentie acordata asupra subiectului .