Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-03T18:15:02+02:00
Cazul Nominativ:
În acest caz stă funcţia sintactică Subiect care reăpunde la întrebarea cine?.
Cazul Acuzativ:
Funcţiile sintactice:
-Atributul răspunde la întrebările: care? şi ce fel de?
-Complementul direct: pe cine? ce?
-Complementul circumstanţial de: -mod: cum?
                                                 -timp: când?
                                                 -loc: unde?
-Complementul indirect: la cine?, la ce?, despre cine?, despre ce?, pe ce?, pe cine?,                                        cu ce?, cu cine?..etc.
Cazul Genitiv:
-Atributul genitival: a cui?, ai cui?, ale cui?
Cazul Dativ:
-Complementul indirect: cui?
Cazul Vocativ:
-Nu are funcţie iar după substantivul aflat în acest caz urmează o virgulă.
Sper că te-am ajutat! :)

4 5 4
2014-03-03T18:20:54+02:00
 Acuzativ= complement indirect ( despre cine? , despre ce ? de la cine ? etc)
                 complement direct  ( pe cine? ce?) 
                  complement circumstantial de mod ( cum?)
                   complement circumstantial de timp ( cand?)
                   complement circumstntial de loc  ( unde?)
                    atribut prepozitional  ( care? )
                    nume predicativ ( de la cine ?)  ex Florile sunt de la Irina
  Nominativ = subiect ( cine?)
                     nume predicativ (  Vecinul meu este andrei)
                      atribut apozitional 
  Dativ = complement indirect(  cui?) 
              
    Genitiv = atribut substantival genitival ( a . al ale cui?)
                  nume predicativ 
       Vocativul nu are f.s si nici intrebari
2 3 2