In 100g de apa au fost dizolvate 4,6g de sodiu.Care
este partea de masa a hidroxidului de sodiu in solutia dizolvata? apropo
raspunsul trebuie sa fie 7.6
g profesoara a spus
VA ROG FOARTE MULT SA IMI RASPUNDETI

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-02T19:54:08+02:00
Na + H2O -> NaOH + 1/2 H2
Daca punem deasupra Na si H2O 4,6 si respectiv x, iar dedesubt 23 si 18(masele moleculare) => 4,6/23=x/18 => x=3,6g H2O se consuma. Daca punem deasupra NaOH y si dedesubt 40 => 4,6/23=y/40 => y=8g de NaOH se formeaza. Masa totala a solutiei e 100+4,6=104,6 g
104,6 g solutie......... 8 g NaOH
100 g solutie.............p g NaOH
Inmultind pe diagonala, p=100*8/104,6=7,6 g
2 5 2
2014-11-02T20:05:27+02:00
Na + H2O -> NaOH + 1/2 H2
Daca punem deasupra Na si H2O 4,6 si respectiv x, iar dedesubt 23 si 18(masele moleculare) => 4,6/23=x/18 => x=3,6g H2O se consuma. Daca punem deasupra NaOH y si dedesubt 40 => 4,6/23=y/40 => y=8g de NaOH se formeaza. Masa totala a solutiei e 100+4,6=104,6 g
104,6 g solutie......... 8 g NaOH
100 g solutie.............p g NaOH
Inmultind pe diagonala, p=100*8/104,6=7,6 g         asta e formula dar si rezulvarea care a scri si colegul , sau colega de mai jos