Va rog mult, ajutati-ma! Trebuie sa arat, prin intermediul a doua propozitii, sensul propriu si cel figurat a urmatoarelor sintagme:
"A lega de miini si de picioare";
''A bate din picioare'';
''A ramine pe picioare";
''A pune (ceva) la picioarele (cuiva)".
Multumesc frumos!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-02T19:01:54+02:00
1.Pentru că se zbătea atât de rău l-au legat de mâini și de picioare.
   Regret că nu pot să te-ajut,dar sunt legată de mâini și de picioare.
2. Copilașul ăsta mă exasperează ,bate mereu din picioare!
    Fata asta nu are răbdare ,vrea totul imediat cum bate din picioare!
3. Ce bine că e sănătos , a rămas pe /în picioare.
    Soluția lui e bună, ea rămâne pe/în picioare.
4. I-am pus papucii la picioare deoarece era descălțată.
    I-a pus totul la picioare dar nu l-a interesat.
Iti multumesc mult! <3
cu multa placere
multumrsc pt. coroana
Tie iti multumesc! Ai meritat-o! :) :*
2014-11-02T19:03:29+02:00
Pe detinut l-a legat de miini si de picioare cu catuse---------------propriu
sunt legat de maini si de picioare , nu pot rezolva cazul-----------figurat

cand mama nu ii ia bomboane bate din picioare
bate din picioare pana urca muntele

el se impiedica dar ramane pe picioare
desi o place nu-si pierde capul si ramane pe picioare

mama mi-a pus la picioare un covoras sa nu racesc
mi-a pus la picioare covoare de flori dar tot nu-l iau de sot