Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-03-03T17:13:13+02:00
NominativCine? Ce?(subiect ex Ea este frumoasa)
genitiv-al/a/ai/ale cui?(atribut ex jucaria fratiorului, nume predicatic ex:jucaria este a fratiorului)
dativ-cui?(functia de complement indirect ex:premiul intii i se acorda elevei, si nume predicativ.)
acuzativ- ca sa-ti fie mai usor toate care au prepozitii in fata ex: pe cine? pe ce?de la cine ?de la ce?, cu cine ?cu ce ?cum ?unde ?cand ? etc
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-03T17:13:59+02:00
D- cui?
Ac-complement direct: pe cine? ce?
     complement indirect: de cine? la ce?
     complement de mod: cum? in ce mod? in ce fel?
     complement de loc: unde? incotro? de unde?
     complement de timp: cand? cat timp? de cand?
     complement de agent: de catre cine?
     atribut substantival prepozitional: care? ce fel de?
G-ai cui? ale cui? al cui? a cui?
N-subiect: cine?
   nume predicativ: cine este? ce este?
   apozitie: care?

1 5 1