1_Explicati ce este gresit in enunturile urmatoare si corectati-le:

-Cantaretul pe care eu il prefer mai mult a debutat prima oara cu un hit de mare succe.
-Summitul la varf s-a incheiat prin scurte alocatiuni ale sefilor de stat.

2_Aratati cum sunt formate cuvintele:pseudostiinta si munteanofil.

3_Construiti cate dowa enunturi in care sa aveti cuvintele polisemantice balon si vatra.

2

Răspunsuri

2014-11-02T17:04:11+02:00
Pleonasme
1 a debutat prima oara ( a debuta= pentru intaia data)
eu il prefer mai mult - din franceza ,,preferer'' ,,a placea mai mult''
hit de mare succes (hit - inseamna ,,de mare succes'')
 summit la varf (summit inseamna intalnire la varf =cu cei mai inalti demnitari din anumite tari)
scurte alocutiuni (alocutiune inseamna o scurta prezentare)
2 pseudostiinta - prefixoidul ,,pseudo'' (care inseamna fals)+substantivul ,, stiinta''
munteanofil - substantivul ,,muntean''+sufixoidul ,,fil'' (inseamna ,,atractie pentru ceva'', ,,atasat de ceva sau cineva'')

prefixoidele si sufixoidele sunt false prefixe sau sufixe, intrucat ele la origine sunt cuvinte in limba de provenienta (latina sau greaca)

3  Copilul s-a jucat cu un balon
Am facut calatoria cu balonul

Am pus painea pe vatra
In vatra satului ne-am adunat cu totii


Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-02T17:10:36+02:00
1) a debutat prima oara= pleonasm
summitul la varf = pleonasm
pleonasmul este cuvantul cu acelasi inteles

2)sunt formate prin derivare de la cuvinte de baza
pseudostiinta- cuv de baza stiinta+ prefix pseudo
munteanofil- cuv de baza muntean +sufix ofil

3)aseara m-am jucat cu un balon --------             sens propriu
s-a desumflat ca un balon cand a auzit ce nota a luat-------------------sens figurat

pisica doarme in vatra---------------sens propriu
taranii se aduna duminicain vatra satului---------sens figurat