Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-03-03T17:07:11+02:00
A scrie înseamnă a lupta. Cu ce, cu cine? Cu imaginile şi convenţiile, cu percepţiile şi emoţiile existenţiale, implicit cu tine însuţi la un moment dat mi-am exprimat dorinţa de-a avea o viaţă contemplativă. Asta ar fi o odihnă, o trăire în afara creaţiei. Întrucît creaţia nu e contemplativă, ci tensionată, încleştată în sforţarea sa de-a se sustrage vieţii curente prin expresie. A contempla e a te lăsa absorbit de un aspect al realului. A te cufunda în efluviile sale hipnotice. E o postură pasivă. A scrie înseamnă a aspira tu realul pentru a crea un vid în care să se instituie ficţiunea verbală. Disciplină în sine, producţia literară presupune o disciplină a scriptorului. Acesta nu mai poate fi omul-standard, trecînd treptat la un mod de-a trăi distinct, la un soi de asceză. Deosebită de asceza monahală, ea nu impune neapărat renunţarea aspră la satisfacţiile terestre, la relaţiile sentimentale şi senzuale cu lumea. E vorba de o distanţă melancolică pe care o aşezi între tine şi celălalt, ca şi între tine şi tine. Astfel ia naştere acea subtilă bucurie a renunţării, satisfacţia dureros-voluptuoasă a sacrificiului implicat în creaţie. Cu excepţia unor clipe pasagere de mulţumire pentru făptuirea ta, pe tărîmul creaţiei nu eşti sigur de nimic. Te mişti printre aproximaţii şi umbre. Scrisul nu-ţi oferă siguranţă, ci nelinişte. Nu-ţi oferă putere, ci tulburare.
2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-03T17:12:22+02:00
Cand incepi sa scrii o nuvela,un roman e ca si cum ti-ai invinge teama de necunoscut,ca si cum ai intra in intuneric.Atunci cand incepi sa scrii actiunea de invaluie,uiti de lumea reala,parca traiesti accele secvente.Si cand ai terminat,vezi fructul creatiei,atunci ai cea mai mare satisfactie,vezi rodul muncii tale.
Sper ca te-am ajutat cat de cat....bafta :)
2 5 2