Răspunsuri

2014-11-02T13:36:08+02:00
U(5^129)=5
u(7^26)=
7^1->7
7^2->9
7^3->3
7^4->1
-----------
7^5->7

26/4=6 rest 2
=>u(7^26)=9

=>u(5^129)+u(7^26)=5+9=4
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-02T13:40:20+02:00
5 la orice putere se va termina in 5
ultima cifra a puterilor lui 7 se repeta din 4 in 4 (1, 7, 9 ,3,   1, 7, 9, 3   )
⇒impartim pe 26 la 4 si-ti va da 6 rest 2 . stabilim ultima cifra a acelei puteri in functie de rest ⇒ ultima cifra a lui 7 la puterea 26 va fi de forma 7 la puterea a doua adica 9 ( deoarece 7 la a doua =49 )
Deci U( 7^{26}+ 5^{129}  )= 5+9= 4