DAR HAI PLIZZZZ HELP ME AJUTATI-MA
###PRIMUL EXERCITIIU########
identicati diminutivele din textele urmatoare si grupati-le conform tablelor de mai jos
CAND PUN - INSEAMNA CA E UN TABEL ;)
-diminutive care arata micsorarea
-diminutive care arata simpatia
-diminutive care s-au format printr-o metafora
SIIII ACUMM TEXTUL :
1)piticii stateau pe scaunele la o masuta . in farfurioarele era ciorbita de vacuta cu perisoare.
O painica rumenita inconjurata de lingurite , furculite , cutitase si paharele , era in mijloc .
Intr-un coltisor erau cornulete si minciunele
al2-lea text este
2) mama care zambind facuse gropite in obraz , il privi pe baietel si ii spuse cu duiosie
-Murdarel mai esti , dragutul mamicai!
###### 2 EXERCITIU #######
identificati cate un augmentativ de la urmatoarele substantive :
-baiat
-casa
-copil
-lada
DAR HAI MAI REPEDE

2

Răspunsuri

2014-11-02T12:55:06+02:00

scaunelele dim de micsorare

masuta -II- -II-

FARFURIOARELE -diminutive de micsorare,ciorbita,linguriite,cut,itase,paharele,coltisor,cornulete minciunele

baiat-baietoi

casa-casoi

copil-copilandru

lada-ladoi

23 3 23
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-02T12:58:49+02:00
 1.Diminutive care arata micsorarea: scaunele,masuta,farfurioare,ciorbita,vacuta,painica,lingurite,furculite,cutitase,paharele,coltisor,cornulete,gropite,baietel
Diminutive care arata simpatia:murdarel,dragutul,mamicai,painica
Diminutive care sa-u obt printr-o metafora:perisoare,minciunele
 2.baietan,casoaie,copilandru,ladoi
 SPER CA TE-AM AJUTAT!!!!!!!!!!!!!!!! :-)

86 4 86