Răspunsuri

2014-11-01T20:12:38+02:00
O parte de vorbire care determina o alta parte de vorbire si marcheaza diverse functii gramaticale ale acesteia..
sper ca te-am ajutat
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-01T20:29:43+02:00
Articolul: articolul este parte de vorbire flexibila, fara inteles de sine statator, care are rorul de instrument gramatical pentru exprimarea cazurilor substantivului.
Clasificare
1. Articolul hotarat: obiectul denumit este bine cunoscut vorbitorului.
Masculin: pomul; pomii; pomului; pomilor.
Feminin: cartea; cartile; cartii; cartilor.
Neutru: scaunul; scaunele; scaunului; scaunelor.
2. Articolul nehotarat: obiectul denumit nu este bine cunoscut vorbitorului.
Masculin: un pom; niste pomi; unui pom; unor pomi.
Feminin: carte; niste carti; unei carti; unor carti.
Neutru: un scaun; niste scaune; unui scaun; unor scaune.
3. Articolul posesiv-genitival: insoteste substantivul sau inlocuitorul acestuia cand se afla in cazul genitiv; intra in componenta pronumelui si a adjectivului pronominal posesiv.
Forme: a, al, ale, alor, ai.
4. Articolul demonstrativ-adjectival: face legatura intre adjectiv sau numeral si partea de vorbire pe care o determina; ajuta la formarea gradelor de comparatie ale adjectivelor si adverbelor.
Forme: cel, cea, cei, cele, celor.
3 4 3