Ajutati-ma la urmatoarele exercitii de clasa a 5a:
1Pune A daca este adevarat si G daca este gresit , iar daca este G scrieti afirmatia corecta:
a) cuvintele "soare" si "luna" apartin aceluiasi camp lexical (cred ca este gresita , dar nu stiu sa formulez afirmatia corecta)
b)cuvintele "oameni","zmei" ," sa stie" apartin aceluiasi camp lexical( nu stiu cum sa formulez afirmati corecta)
c)din campul lexical al cuvantului "rosu"fac parte: galben , verde, alb,negru , incretita,lung( ajutor la formularea afirmatiei corecte)

2 sinonim pentru "a trece clasa"
3sinonimul contextual al lui" adoarme" este ( viseaza sau sforaie sau se opreste)
4scrie trei derivate ale verbului"a sti"
5scrie 4 derivate ale cuv. de baza " a trebui"
6selectati derivatele din cuv.: furnica , furnici , furnicar,furnicilor , furnicuta , furnicii , furnicile
7explica cum poti evita confuzia dintre formele diferite ale aceluiasi cuvant si cuvintele derivate

2

Răspunsuri

2014-10-31T20:36:52+02:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-31T20:55:51+02:00
1 A. pentru ca fac parte din categoria corpurilor ceresti                                         2 G ( stiu doar ca vb . ''se stie'' nu poate face parte dintr.un camp lexical , deoarece este un verb , iar celelalte nu fac parte din acelasi camp lexical )                            3 G ( din campul lexical al cuvantului ''culori'' , fac parte uramatoarele cuvinte : ( toate acelea care sunt acolo)                                                                                  2). a promova                                                                                                    3) a atipi                                                                                                4). stiut , stiutor , nestiut                                                                                     cinci). trebuit , trebuitor , trebusoara , netrebuitor                                                 sase: furnicuta ,                                                                                                  7). noi le putem deosebi astfel  : cuvintele derivate vin de la acel cuvant de baza (furnicuta  , etc), iar la formele diferite  sunt de obicei articulate , si este foarte usor de a le deosebi )
1 5 1