Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-30T19:22:58+02:00
Toamna este o a doua primăvară, în care fiecare frunză este o floare. - Albert Camus Vântul de toamnă schimbă culorile frunzelor. El mi-a pus în păr primul fir alb. - Haiku de Natsume Soseki Toamna este primăvara iernii. - Henri de Toulouse – Lautrec Toamna, copacii fac strip-tease pentru a face să răsara ciupercile. - Patrick Sebastien Pentru oameni, toamna este timpul recoltei, al adunării roadelor. Pentru natură, toamna este o perioadă a însămânţării, a risipirii în cele patru vanturi. - Edwin Way Teale Toamna este un andante melancolic şi gratios care pregăteşte admirabilul adagio al iernii. - George Sand Toamnă a deliciilor ! Sufletul meu cel mai adânc este cununat cu ea; dacă aş fi o pasăre, aş zbura de-a lungul întregului pământ în căutarea a noi si noi toamne. - George Eliot Fiecare om trebuie să îşi gaseasca timp, să se aşeze şi să privească caderea frunzelor. - Elizabeth Lawrence Primăvara trece şi ne aduce în minte puritatea noastră.Vara trece şi ne aminteste de a noastră exuberanţă.Toamna trece şi ne aduce aminte de respectul pe care îl datorăm. Iarna trece şi ne aminteşte de perseverenţa noastra. - Yoko Ono
lacrimile lui septembrie udă pământul” 
“zâna cu rochie din frunze ruginii” 
“toamna în caleaşca ei de frunze moarte” 
“îmbrăcată cu o rochie ţesută cu fire de aur” 
“pe cap poartă o cununiţă bătută în pietre scumpe, în formă de fructe” 
“soarele se ascunde după norii cenuşii” 
“frunzele strălucesc ca nişte monezi de aur” 
“pădurile s-au îmbrăcat într-o platoşă de aramă” 
“mere aurii cu miros parfmat şi miez dulce” 
“picăturile de argint stropesc pământul” 
“toamna pictează copacii goi” 
“toamna picură pete ruginii peste pământ” 
“bruma argintie a împodobit grădina” 
“ramuri împodobite de culoare şi lumină” 

“un vânt potolit aduce miresme de toamnă” 
“culorile toamnei sunt fără egal : de la galbenul pal, la roşul de foc” 
“bruma apleacă florile gingaşe spre iarba ofilită” 
“vesela verde câmpie acu-i tristă, veştejită” 
“lunca, bătută de brumă, acum pare ruginită” 
“zâna belşugului şi bogăţiei” 
“covor foşnitor” 
“frunzele plutesc ca nişte bărcuţe” 
“razele palide ale soarelui” 
“pomii îmbrăcaţi de roade” 
“nori plumburii” 
“frunze moarte” 
“pădurea tristă” 
“nu se mai aud triburile privighetorii” 
“covor de frunze multicolore” 
“munca e în toi” 
“covor moale de frunze” 
2014-10-30T19:23:25+02:00
Toamna regina imbelsugata
lacrimile lui septembrie
miresme de toamna
ploaie de argint
liniste neclintita
Toamnă aurie

Toamnă, toamnă aurie,
Ai adus peste câmpie
Covor de frunze ruginite
Şi zile cu ploi cernite.

Toamnă, toamnă aurie,
S-au stors strugurii din vie.
Porumbul s-a recoltat,
Oile trec la iernat.

Toamnă, toamnă aurie,
Tu faci bolta plumburie,
Aduci ploi, aduci răcoare,
Şi-n zbor, păsări călătoare.

Toamnă, toamnă aurie
Cu căciulă brumărie,
Ne aduni pe toţi în casă,
Pentru iarna friguroasă