Răspunsuri

2014-10-30T18:05:25+02:00
Importanta fotosintezei este in primul rind de a-i oferi hrana plantei si de a ,,emana" ( nu gasesc cuvintul ppotrivit, poate ai tu o idee mai buna) oxigen. Mai departe totul tine de tine cum dezvolti ideile!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-30T21:53:15+02:00
  Importanta FotosintezeiFotosinteza este procesul complex care consta in sinteza substanţelor organice (glucide, lipide, proteine) din substanţe anorganice folosindu-se ca sursade energie energia luminoasa cu ajutorul pigmenţilor clorofilieni.Principalele organisme fotosintetizante sunt plantele verzi superioare.Frunzei acestora, specializata in realizarea fotosintezei, ii sunt necesareurmătoarele condiţii:-aprovizionarea cu apa, săruri minerale si dioxid de carbon;-existenta pigmenţilor fotosintetizanţi(clorofilieni) pentru captarea siconversia energiei solare in energie chimica, înglobata in substanţele organice produse cu eliberarea in atmosfera a oxigenului.Fotosinteza este cel mai complex proces natural de sinteza a substanţelor organice din substanţe anorganice; de existenta organismelor fotosintetizante(producătorii ecosistemelor)depinde întreaga viata pe Tera.Prin utilizarea dioxidului de carbon eliberat din respiraţia vieţuitoarelor saudin procesele de ardere industriala, menţine concentraţia acestuia la valori care nudepasesc limita toxica(0,03%).Prin eliminarea oxigenului reimprospateaza atmosfera si o face propicerespiraţiei organismelor.Asigura circulaţia in natura a carbonului, azotului, fosforului.Este poate necesar de reamintit că rolul epurator al aerului ambiant, atribuit plantelor este totuși limitat, astfel că este iluzoriu să considerăm că oxigenul produs de o pădure poate compensa pe cel consumat de către avioanele cu reacțiela decolarea de pe un aerodrom. În schimb, rolul fizic al plantelor este mult maiimportant. Diferitele plantații de arbori, de garduri vii sau de masive împăduritevor avea un rol fizic de dispersare a poluanților, modificând asperitățile naturaleale solului, producând modificări higrometriceși de temperatură locale, toatefavorizând o mai bună dispersare sau fixare la sol a diferiților poluanți emiși înatmosferă. Aceasta presupune în primul rând, cunoașterea mecanismelor deintoxicare a plantelor cu poluanții aerului, pentru a putea imagina apoi fie omodalitate de atenuare a efectelor, fie un mod de selecționare a speciilor rezistente.Astfel, principalii poluanți întâlniți sunt: dioxidul de sulf, derivații fluorului, oxiziide azot, ozonulși numeroase alte substanțe produse de diferite industrii, ca acidulclorhidric, pulberile, monoxidul de carbon. Ei limitează suprafața activăfotosintetic a frunzelor
3 3 3