Pentru premierea participantilor la un concurs sportiv au fost cumparate 3 mingi mari si 2 mingi mici,platindu-se 33.000 lei.Sa se afle cat costa o minge de fiecare fel daca mingile mari sunt de trei ori mai scumpe decat mingile mici.
MULTUMESC! SPER SA STIE SA MA AJUTE CINEVA
E o problema de clasa a 4-a

2
pai la mingile mici fc 2segmente si la cele mari 3x3=9segmete ptr ca sunt de 3 ori mai scumpe apoi acolada mare 33000 apoi cat e un segment? 33000;11=3000 si apoi afli mingile mici 3000x2=6000 apoi cele mari 3000x9=27000
in total sunt 11 segmente
deci 9|__|+2|__|=11|__| ; 11|__|=3300; |__|=3300:11=300
scuze era 33000 deci 1|__|=33000; |__|=33000:11=3000 mingia mica =3 000 mingia mare = 3|__|=3x3000=9000
sper ca ai inteles se scrie mai greu la comentarii decat la raspunsuri

Răspunsuri

2014-03-02T18:47:44+02:00
3x+2y=33000  x=3y  3x3y+2y=33000  11y=33000 y=3000    o minge mica    3x+2x3000=33000    3x+6000=33000  3x=27000    x=9000mingea mare    am notat x=minge mare    y=minge mica
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-02T18:49:54+02:00
M - minge mica - |____|
M - minge mare - |____|____|_____| 

2 mici: |____|____|
3 mari: |____|____|_____|____|____|_____|_____|_____|____|

33000: 11 = 3000 (un fragment inseamna 3000 lei)
O minge mica costa 3000 lei, una mare : 9000 . 
3 5 3