Salut , am o temă și nu știu să o fac . Cerința este următoarea : Află cazul cuvintelor subliniate .
Glas ca al meu nu mai gasesti . (al meu este cuvantul subliniat)
Glasul meu / nostru e deosebit . (meu/nostru cuvantul subliniat)
-Dragul meu , ai iesit premiant ! (meu cuvantul subliniat )

2

Răspunsuri

2014-10-30T17:19:31+02:00
Al meu =cazul genitiv
Meu\ Nostru =     cazul dativ
Meu= cazul dativ
meu/nostru nu poate fi dativ deoarece este adjectiv posesiv si se acorda in gen ,nr si caz cu subiectu care este glasul :P
la fel si la al treilea..
Multumesc , mult .
daaa... e cazul nominativ
si prima este acuzativ deoarece al meu,al tau etc sunt pronume posesive in n-ac iar in genitiv-dativ pronumele posesiv este "alor"(ex alor mei) ;)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-30T17:19:56+02:00
Prima:al meu=caz acuzativ
meu/nostru=nominativ
meu=caz nominativ

1 5 1