Buna, am si eu nevoie de ajutor sau macar o idee la problema aceasta. Daca se poate cat mai repede. Multumesc anticipat. Un fir cu lungimea de 2 m si diametrul de 0,5 mm are rezistivitatea de 490 nano ohmi ori metru.
a. Care este rezistenta firului?
b. Un al doilea fir din acelasi material are aceeasi masa cu primul, dar are diametrul dublu. Care este rezistenta lui?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-02T18:28:27+02:00
Rezistenta=rezistivitatea*lungimea conductorului/aria sectiunii transversale.Pt calcul transformi nanoohmi in ohmisi calculezi aria sectiunii(e un cerc deci A=pi*r^2).
La a doua intrebare aplici aceeasi formula,dar pt un diametru dublu si o lungime=l/2.
2 5 2
2014-03-02T19:01:51+02:00
R=ro.l/S=4.9.10(-7).2/3,14(25.10(-8)/4=5OHMI
10(-7) ZECE LA PUTEREA MINUS SAPTE
10(-8)ZECE LA PUTEREA MINUS OPT
1 5 1