De analizat sintactic: Harnica albina e inteleapta. Ea incepe orice zi ca pe-o scoala. In gradina parfumata descoperi multe lucruri noi. de analizat morfologic un verb, un substantiv si un adjectiv. mrs mult

2
dau multe puncte
multumesk fetelor..dar nu ati indeplenit inca o insarcinare aicea sus se mai spune ca trebuie sa subliniez partile principale si cele secundare ale acestor propozitii...cine va fi prima si cea mai corecta va primi cele 27 de puncte..pliz ajutatima
parti principale: albina, incepe, descoperi
parti secundare: restul
pai trebuie sa le subliniez ca de exemplu : albina-subiect: si tot asa mai departe asa trebuie sa fac intelegeti

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-02T17:24:32+02:00
Verb: incepe=vb predicativ, nr singular, pers a 3a, mod indicativ, timp prezent, functie sintactica de predicat verbal, diateza activa
substantiv: in gradina= subst comun simplu, nr singular, gen feminin, caz acuzativ, functie sintactica de complement circumstantial de loc
adjectiv:parfurmata- adjectiv participial, nr singular, gen feminin, caz acuzativ( se acorda cu substantivul gradina), functie sintactica de atribut adjectival

cel mai bun raspuns daca ti-am fost de ajutor
1 5 1
2014-03-02T17:30:16+02:00
Albina=subst comun, gen feminin, nr singular,caz N, functie sintactica de subiect
inteleapta=adjectiv propriu-zis, variabil cu patru terminatii, gen feminin, nr sg, caz Ac.,functie sintatica de atribut adjectival, grad de comparatie pozitiv
incepe=predicat verbal, exprimat prin verb predicativ, persoana a III-a, nr sg , conjugarea a III-a, diateza activa , modul infinitiv, timp prezent
1 5 1