Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-29T19:49:16+02:00
Gradul pozitiv
În forma lor simplă, adjectivele sunt, de obicei, la gradul pozitiv: dulce, bun, amar, rece etc.
Gradul comparativ
a) de inferioritate (se formează cu structura “mai puțin”): Acest măr este mai puțin dulce decât cel roșu.
b) de egalitate (se formează cu structurile “le fel de”, “tot atât de” etc.): Acest măr este la fel de dulceca cel roșu.
c) de superioritate (se formează cu structura “mai”): Acest măr este mai dulce decât cel roșu.
Atenție: în exemplul “Acest măr este puțin mai dulce decât cel roșu.” adjectivul “dulce” este la gradul comparativ de superioritate.
Gradul superlativ
a) relativ de inferioritate (se formează cu structura “cel mai puțin”): Acest măr este cel mai puțin dulce.
b) relativ de superioritate (se formează cu structura “cel mai”): Acest măr este cel mai dulce.
c) absolut (se formează cu structurile “foarte”, “extrem de”, “nemaipomenit de” etc.): Acest măr estefoarte dulce.

2 5 2
2014-10-29T19:54:59+02:00
Gradul pozitiv
În forma lor simplă, adjectivele sunt, de obicei, la gradul pozitiv: dulce, bun, amar, rece etc.
Gradul comparativ
a) de inferioritate (se formează cu structura “mai puțin”): Acest măr este mai puțin dulce decât cel roșu.
b) de egalitate (se formează cu structurile “le fel de”, “tot atât de” etc.): Acest măr este la fel de dulceca cel roșu.
c) de superioritate (se formează cu structura “mai”): Acest măr este mai dulce decât cel roșu.
Atenție: în exemplul “Acest măr este puțin mai dulce decât cel roșu.” adjectivul “dulce” este la gradul comparativ de superioritate.
Gradul superlativ
a) relativ de inferioritate (se formează cu structura “cel mai puțin”): Acest măr este cel mai puțin dulce.
b) relativ de superioritate (se formează cu structura “cel mai”): Acest măr este cel mai dulce.
c) absolut (se formează cu structurile “foarte”, “extrem de”, “nemaipomenit de” etc.): Acest măr estefoarte dulce.
Sper ca ti-am fost de folos