Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-29T17:30:23+02:00
Pai se da cu derivare, o compunere, sa analizam cuvinte din propozitiile... sinonime antonime, vreo doua definitii... c-am atat
Mersi
Pai se da cu derivare, o compunere, sa analizam cuvinte din propozitiile... sinonime antonime, vreo doua definitii... c-am atat
2014-10-29T17:31:03+02:00
Vor fi asemanatoare cu astea:Romana
Subiectul I:
Citeşte cu atenţie textul dat:
Emil Gârleanu -CIOC! CIOC! CIOC!
Răspunde la următoarele cerinţe:
A. 1. Desparte în silabe cuvintele:păsările,ciocănitoare, cuibului,precizeaza nr. de litere, nr. desunete, nr. de vocale, nr. de consoane si nr. de silabe.6 puncte
2. Gaseste in text 3 cuvinte monosilabice, 2 cuvinte bisilabice si 1 cuvant plurisilabic.6 puncte
3. Transcrie din textul dat trei cuvinte derivate.6 puncte
4. Realizează familia lexicală a cuvântului:a cânta. 6 puncte
5. Formeaza o propozitie exclamativă, o propozitie enuntiativă, afirmativă şi o propozitie devoltată negativă interogativă.6 puncte 6. Identifică în text cinci cuvinte din câmpul lexical al păsărilor.6 puncte
B.7. Trascrie un fragment care conţine monolog.6 puncte
8. Numeşte două personaje care participă la acţiune6 puncte 9. Redactează în maximum 5 rânduri un alt final textului dat10 puncte
Subiectul al II-lea(20 puncte)
Scrie o compunere de 7-10 rânduri folosind trei cuvinte din textul de mai sus
Notă! Vei primi 12 puncte pentru redactarea întregii lucrări
(unitatea compoziţiei-1 p.; coerenţa textului –2 p.;registrul de comunicare, stilul şi vocabularul adecvate conţinutului –2 p.; ortografia -3 p.; punctuaţia –2 p.; aşezarea corectă a textului în pagină, lizibilitatea –2p)