Poate cine va sami spuna sinonimele expresiilor:moara stricata,a bate cimpii,a da sfara in tara,tap ispasitor,a bea tutun,a taia frunza la ciini,mina larga a ajunge la sapa de lemn,a o baga pe mineca,poama acra,cu sufletul la gura,in doua vorbe,cit toate zilele,cu scaun la cam; varog foarte mult!!!!!!?????

2

Răspunsuri

2014-10-29T16:37:38+02:00
Moara stricata-vorbaret
a bate campii-a vorbi fara sens
a da sfoara in tara-a da de veste
tap ispasitor-a ise sprge oalele in capul lui
a taia frunze la caini-a sta degeaba
mana larga a ajunge la sapa de lemn-un bogat care devine sarac
poama acra-afurisita
cu sufletul la gura-speriat
in doua vorbe-rezumat
cu scaun la cap-destept
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-29T16:45:15+02:00
MOARA stricata- gura sparta;guraliv;vorbaret.
a bate campii-a umbla; a calatori; a merge unde te duc picioarele
a da sfoara in tara(depinde de context)- a da de veste, barfitor
tap ispasitor-nevinovat; neindreptatit
a bea tutun-(nu o stiu_)
a taia frunza la caini- a lenevi
mana larga-milostiv
a ajunge la sapa de lemn-sarac
a o baga pe mineca-a intra in incurcatura
poama acra-comportament acru;atitudine acra
cu sufletul la gura-nerabdator;nelinistit
in doua vorbe-repede;la subiect
cat toate zilele-imensitate;marime mare
cu scaun la cap-destept; intelept
e bine?
multumesc este perfect
cu mare placere! oricand! :)