Alcatuiti cate doua propoziti, in care o propozitie verbul sa fie copulativ iar in a doua sa fie predicativ cu urmatoarele verbe:
- A FI
- A AJUNGE
- A IESI
- A SE FACE
- A RAMANE
-A INSEMNA
- A PAREA

Apoi conjugati verbele din ammbele propoziti.

2

Răspunsuri

2014-10-29T15:45:33+02:00
A fi un mare scriitor nu e așa ușor.
A ajunge la liceu ai de învătat

A ieși afară e așa de frig.
A se face atât de mare ai mult de mâncat.
A rămâne așa cum erai e foarte frumos
A însemna să fii ca mine.
El apare în mai multe probleme.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-29T16:10:25+02:00
Eu sunt acasă .- vb. predicativ / Eu sunt elev. - vb. copulativ
Eu am ajuns acasă - vb. predicativ. / Eu am ajuns medic . - vb.copulativ
Eu am ieșit din casă - vb. predicativ. / Eu am ieșit doctor. - vb.copulativ.
El s-a făcut că plouă .- vb.predicativ./ El s-a făcut inginer.- vb.copulativ
El a rămas acasă.- vb. predicativ. / El a rămas muncitor .-copulativ
Ea a însemnat tema pe caiet.- vb. predicativ. / Ea a însemnat ceva pt.el -cop.
Se pare că plouă .- vb. predicativ / El pare înalt .- copulativ

mulțumesc pt. coroană
ti-am dat-o findca tu mai ajutat