Răspunsuri

2014-03-02T13:23:31+02:00
 Pronumele rexlexiv exprima identitatea dintre obiectele asupra carora se exercita actiunile verbelor direct sau indirect. Il identifici dupa formele (pe) sine, sie, siesi, se, s-, isi, si. Are functia sintactica de complement direct, complement indirect, atribut pronominal ( in cazu dativ posesiv).
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-02T13:23:59+02:00
Deci  pronumele refelxiv  persoana intaia si a doua imprumuta forma neaccentuata de la pronumele personal ( mi; ne ; ti; va; ma ; ne; te ;va ). Ca pronume reflexiv are aceias persoana si numar cu verbul pe care il inlocuieste . Peroana a treia are forme propri ( sie siesi ; pe sine; si ;isi ; se ; -s; s-;-s-) este marca a diatezei reflexive.
1 5 1